Stichting Handicart heeft ten doel:
Het bevorderen van deelname aan het golfspel door minder valide golfers op golfbanen in Nederland. Daarvoor stelt zij buggy’s in bruikleen beschikbaar aan golfclubs. Inmiddels staan er in het hele land 842 handicarts op 110 clubs.

Sinds 29 november 2021 heeft onze club de beschikking over een buggy van de Stichting en een golfcar in eigendom.

Wie gebruik wil maken van een Handicart dient in het bezit te zijn van een gebruikerspas, aan te vragen via de website van Stichting Handicart. De kosten zijn een jaarlijkse donatie van minimaal € 50,- (meer mag ook) en eenmalig €10,— voor registratie en de pas.

Tarieven.

Gebruik buggy van Stichting Handicart
 1 minder valide met pas
 € 4,50
2 minder validen met pas samen in één buggy € 6,00
1 minder valide met pas en 1 valide samen in één buggy
 € 13,00

Gebruik buggy van OGC
1 minder valide  € 4,50
2 minder validen in één buggy  € 9,00
1 minder valide en 1 valide in één buggy € 13,50

Reserveren is bij onze vereniging niet mogelijk.
De procedure is: achter de bar staat een terminal van de Stichting Handicart. Daar leg jij jouw pas op en druk op het aantal gebruikers. Afrekening vindt automatisch plaats door de Stichting. Is de Handicart al in gebruik, dan kun jij met de barmedewerker afrekenen voor onze eigen buggy.

Onder de kassa ligt in de la een blikken doos met daarin de afstandsbediening van de garagedeur en de sleutels van de buggy.

Duurzaamheid.
De Stichting Handicart heeft duurzaamheid al jaren hoog in het vaandel staan. Vandaar dat de afgelopen jaren de lood-accu’s zijn vervangen door li-ion batterijen. Op 1 februari 2023 zijn de laatste 6 Handicart vervangen. Alle handicarts zijn uitgerust met een GPS-systeem, waardoor het mogelijk is om kwetsbare gebieden op de golfbaan te beschermen.

Functie consul.
Als het aanvraagformulier voor het aanvragen van een gebruikerspas is ingevuld en voorzien van handtekening door aanvrager en huisarts of therapeut, kan deze ingeleverd worden bij de consul die zal zorgen voor verzending aan de Stichting.

Daarnaast zorgt hij voor promotie van de Stichting Handicart en fondswerving. Onder andere door jaarlijks een toernooi te organiseren in de golfweek. Er kan dan gestreden worden om de felbegeerde Handicartbeker. De opbrengst komt ten goede aan de stichting. Nog vermeldenswaardig is dat de winnaars van deze wedstrijd door de Stichting uitgenodigd worden voor een regionale wedstrijd en eventueel een landelijke finale.

Consul voor de Oegstgeester Golfclub is:
Henny Kamerling
Tel. 06-42931900