(maandag 16 maart 2020)

Goedemorgen leden van OGC,

Gisteravond hebben de ministers Bruno Bruins (Medische zorg) en Arie Slob (Onderwijs) namens het kabinet en na overleg met het RIVM aangekondigd dat per direct scholen, kinderverblijven, horeca en sportclubs gesloten worden en tot en met 6 april gesloten moeten blijven. Dit alles om het Coronavirus qua verder uitbreken tegen te gaan. In het verlengde van deze verregaande maatregelen hebben zowel NOC/NSF als de NGF eveneens maatregelen getroffen en deze houden in dat op ons een dringend beroep wordt gedaan om de clubhuizen op de golfbanen alsmede de golfbanen zelf tot en met 6 april te sluiten. Op deze manier wil men een verdere uitbraak van het Coronavirus beperken, mede vanuit het overheids standpunt dat vermindering van sociale contacten daar een grote bijdrage aan levert.

Extra: De NGF heeft na de aankondiging van de nieuwe overheidsmaatregelen besloten om de voorjaarscompetitie voor 2020 af te gelasten. Door de nieuwe maatregelen is het niet meer haalbaar om de competitie in 2020 te laten plaatsvinden.

Indien op korte termijn blijkt dat buitensporten zoals golf anders getypeerd worden en het weer mogelijk is om een rondje te golfen dan laten wij dat zo spoedig mogelijk weten. Zoals we allen kunnen constateren gaat het allemaal veel sneller dan we hadden kunnen vermoeden. Het was niet zo zeer de vraag of het ging gebeuren maar meer wanneer een totale "shut down" zou ingaan. De meningen hierover lopen natuurlijk sterk uiteen en discussies of het allemaal nodig is kunnen we altijd blijven voeren, maar drie zaken zijn voor het bestuur van groot belang: wij hebben niet de deskundigheid in huis om zaken beargumenteerd te bestrijden en wij dienen gewoon in de pas te lopen met datgene wat ons min of meer wordt opgelegd. En wellicht nog ten overvloede: de gezondheid van onze leden staat bovenaan de lijst. Uiteindelijk moeten alle maatregelen het goede doel dienen en wij hopen dat we zo spoedig mogelijk weer kunnen terugkeren naar een rustige en stabiele maatschappelijke situatie en er weer ruimte en gelegenheid is om lekker een rondje op onze eigen club te golfen.

Namens het bestuur van OGC

Ronald Verbiest.