Beste OGC leden,

Waar ik reeds bang voor was, maar echter ook een realistische verwachting, is gisteravond om 19.00 uur als heldere boodschap vanwege de regering gecommuniceerd. Kort maar krachtig komt het er op neer dat de reeds eerder afgekondigde Corona veiligheidsmaatregelen, welke als eerste einddatum 6 april hadden, zonder enige ruimte zijn verlengd tot en met 28 april a.s.

Feitelijk was dit ook wel te verwachten omdat het aantal besmettingen nog fors toeneemt en helaas als gevolg daarvan ook het dodental nog stijgt. Minister president Rutte was klip en klaar in zijn betoog en er is wat dat betreft geen enkele leemte beschikbaar om er vanaf te wijken. Bijna alles waar wij dagelijks mee te maken hebben is of gesloten of slechts beperkt beschikbaar en dat blijft ook zo. Uiteraard maken ook de sportverenigingen/clubs daar deel van uit en OGC is daarbij geen uitzondering. Kortom de baan en het clubhuis blijven sowieso GESLOTEN tot en met 28 april tenzij anders wordt beslist en door deskundige instanties wordt aangegeven.

Maar beste mensen, realiseer je wel dat we ook na 28 april absoluut niet naar een normale leef- en sportsituatie gaan en ook daar was Rutte duidelijk in. Voorlopig worden we helaas nog beheerst door het virus en moeten we alles van dag tot dag bekijken. We hebben het wel eens over dagkoersen, maar dit virus gedraagt zich daar ook naar en dus is het afwachten hoe het zich ontwikkelt, waarbij ik de hoop uitspreek dat de voortgang van de besmettingen zo spoedig mogelijk afvlakt en hopelijk afneemt, waardoor we hopelijk een periode gaan krijgen dat angst en onzekerheid reduceren. Maar laten we niet te vroeg juichen, want we hebben met z’n allen nog een lange maar vooral spannende weg te gaan.

Namens het OGC bestuur wens ik jullie het allerbeste, neem de veiligheidsregels in acht en blijf vooral gezond.

Met vriendelijke groet,

Voorzitter Oegstgeester golfclub