Leden van OGC,

Zoals we allemaal hebben kunnen zien, werden door Rutte en de Jonge afgelopen vrijdagavond weer een aantal extra Corona maatregelen aangekondigd. Deze zijn zaterdag 13 november om 18.00 uur ingegaan. Dit naar aanleiding van het schrikbarend aantal stijgende Coronabesmettingen. Het zat eraan te komen, maar is toch weer een flinke domper!

Op zich valt het voor de golfsport nog mee. De NGF heeft t.a.v de Corona maatregelen het volgende aangegeven:

• 1,5 meter afstand houden is weer een verplichting, BEHALVE daar waar het CTB (Corona Toegangs Bewijs) vereist/verplicht is in o.a clubhuizen. Concreet: de 1,5 meter in ons clubhuis is dus niet aan de orde. Let wel; eenieder ie op onze baan komt dient zich wel te melden in het clubhuis om de Corona app te laten controleren, zeker als men in het clubhuis wil zijn;
  • bij sportbeoefening is 1,5 meter afstand houden niet nodig als dat niet mogelijk is. Echter, bij het golfspel is dat wel mogelijk, dus het dringende advies van de NGF is: houd tijdens het golfen 1,5 meter afstand;
  • publiek bij professionele- zowel als amateursporten is niet toegestaan. Voor ons geldt, zoals een tijdje geleden al tot een pittige discussie leidde met de NGF, dat golfers die na het golfen op het terras plaatsnemen als publiek worden gezien. Kortom, plaatsnemen op het terras is voorlopig dus niet toegestaan.

Tot zover de maatregelen die voor de golfsport van kracht zijn. Indien het aantal besmettingen niet substantieel afneemt, vrezen wij dat er nog meer maatregelen moeten worden genomen. Laten we hopen dat het zover niet gaat komen.