Leden van OGC,

Wat we vreesden is gebeurd. Door een snel en substantieel toenemend aantal besmettingen van de coronavariant Omikron, zijn de coronamaatregelen helaas aangescherpt, met alle gevolgen, onder andere voor de komende feestdagen van dien.

Gebruik golfbaan.

Het goede nieuws is echter dat golfen mogelijk blijft (tussen 05.00 en 17.00 uur), maar wel in maximaal tweeballen. Twee personen vanaf 18 jaar die buiten sporten op minimaal 1,5 meter afstand is toegestaan. De extra maatregelen komen boven op de huidige maatregelen en gingen vannacht (19 december) om 05.00 uur in. Deze regels gelden in ieder geval tot en met 14 januari 2022.

Inmiddels is op advies van de NGF ons reserveringssysteem weer deels aangepast, te weten maximaal tweeballen met een tussentijd van 6 minuten. Om de beperkte beschikbare capaciteit (ook door de kortere dagen) zo eerlijk mogelijk te verdelen, kan men voorlopig alleen voor 9 holes per dag reserveren! Een aantal reserveringen is echter voor de komende dagen niet meer terug te draaien, dus dat zullen nog enkele drie- of vierballen zijn.

Clubgebouwen, horeca, receptie en wc's

• De horeca en niet-essentiĆ«le winkels (zoals golfshops) moeten de deuren sluiten. Golfbaanhoreca mag echter wel bezorgen en to go-faciliteiten zijn ook toegestaan (onder de bestaande voorwaarden voor afhalen).
  • Clubhuizen/sportkantines/golfwinkels moeten de deuren sluiten, maar het is wel toegestaan om de receptie in het clubhuis of in de golfwinkel geopend te houden. (Leden en gasten mogen de receptie alleen betreden als ze een coronatoegangsbewijs (CTB) kunnen tonen, een mondkapje dragen en 1,5 meter afstand houden.)
  • Ook de wc's in het clubhuis/de sportkantine mogen geopend blijven. (Ook bij toiletbezoek geldt dat een CTB, mondkapje en 1,5 meter afstand houden verplicht zijn.)

Concreet voor OGC: Het clubhuis wordt weer gesloten, hoewel er altijd wel iemand aanwezig zal zijn, zoals bijvoorbeeld de marshal of leden van de baancommissie voor werkzaamheden en ontvangst van leveranciers. Helaas is het nu voorlopig weer rondje golf en dan naar huis. Gebruik van de toiletten is wel toegestaan.

Ik ga niemand meer om begrip vragen, immers dit alles ligt buiten onze invloedssfeer; maar ik verwijs vooral naar de druk die we ons zelf moeten opleggen waar het gaat om het naleven van de maatregelen om veilig met elkaar om te gaan, te golfen en gezond te blijven.

Verder wens ik eenieder ondanks alle deprimerende berichten omtrent Corona/Omikron toch fijne feestdagen - al dan niet met bezoek - en vooral ook een gelukkig en gezond 2022.