Beste leden van OGC,

Gisteravond is door het kabinet weer een aantal versoepelingen aangekondigd. Dit heeft ook positieve consequenties voor de golfsport en dus voor OGC.

Het belangrijkste winstpunt is dat ons clubhuis met ingang van morgen, donderdag 27 januari, weer geopend is. Er zijn nog wel enkele beperkingen:

Horeca en golf

De horeca op sportaccommodaties is gelukkig gelijkgeschakeld aan de reguliere horeca; dus onze "sportkantine" en het terras kunnen weer open tot 22.00 uur. (wij zijn natuurlijk al eerder gesloten en ook het terras kunnen we voorlopig gezien de periode van het jaar even buiten beschouwing laten.) De voorwaarden voor de horeca binnen zijn:

• de basisregels blijven gelden, zoals 1,5 meter afstand en het dragen van een mondkapje. Binnen is een mondkapje verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar, ook bij verplaatsingen. Het mondkapje hoeft niet op bij gasten die zitten;
  • daarnaast gelden alle hygiënemaatregelen zoals we die al geruime tijd binnen OGC hanteren;
  • leden van 18 jaar en ouder die onze sportlocatie bezoeken, hebben alleen toegang met een CTB (corona toegangsbewijs/QR-code) met identificatiebewijs. Controle geschiedt door barmedewerkers eventueel ondersteund door de marshal;
  • Met betrekking tot de zitplaatsen in ons clubhuis zijn we door de 1,5 meter afstand maatregel helaas nog gebonden aan max 35 personen binnen in het clubhuis. De tafels zijn zodanig geplaatst en van zitplaatsen voorzien dat we voldoen aan de eisen, dus gaarne alles zo laten staan;
  • afspraak was en blijft dat barmedewerkers/marshal zelf bepalen of zij een mondkapje dragen;
  • er wordt contactloos betaald.

Het coronatoegangsbewijs

Wat betreft het CTB: een coronatoegangsbewijs is een negatieve testuitslag óf een vaccinatiebewijs (QR-code) óf een bewijs dat iemand is hersteld van corona.

Een coronatoegangsbewijs is niet verplicht voor vrijwilligers en personeel. Tevens is het bewijs niet verplicht bij het afhalen van eten en drinken in de horeca. Het is wel verplicht om 1,5 meter afstand te houden.

Wedstrijden

Het spelen van onderlinge wedstrijden was reeds toegestaan, maar vanaf nu is ook het spelen van wedstrijden tegen/met andere verenigingen of anderszins weer toegestaan. Bij golfwedstrijden is 1,5 meter afstand houden mogelijk, dus verplicht.

Advies NGF is voorzichtig te zijn met het organiseren van shotgun wedstrijden en gezien onze maximale binnen capaciteit voorlopig dus nog maar even in de vriezer. Ook prijsuitreikingen kunnen plaatsvinden. Als dit in het horecagedeelte plaatsvindt, dient iedereen (op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar) te zitten! Dit hangt bij OGC dus helemaal af van het aantal leden dat er na een wedstrijd nog is en of dat aantal het maximum niet overschrijdt.

Tot zover de actuele Corona versoepeling update.

Tot slot kan ik jullie nog mededelen dat een en ander mogelijk ook tot gevolg heeft dat we de Algemene Ledenvergadering op 16 februari 2022 fysiek kunnen laten plaatsvinden. Dit wordt dan in het Dorpscentrum Oegstgeest. De definitieve bevestiging daarvan volgt zo spoedig mogelijk in een clubbrede mail.